Naslov Marketing i zaštita potrošača u segmentu autoindustrije nakon primjene GDPR-a
Autor Tatjana Sitar
Mentor Natalia Tutek (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj EFFECTUS veleučilište Zagreb
Datum i država obrane 2024-10-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Nakon više od sedam godina od početne inicijative, novi europski okvir za zaštitu osobnih podataka je usvojen u travnju 2016. godine. Opća EU uredba o zaštiti osobnih podataka 2016/679 ili GDPR (General Data Protection Regulation) zamijenila je EU direktivu i izravno se primjenjuje u svim državama članicama Europske unije. Mogućnost prilagodbe određenih dijelova ipak je ostavljena u nacionalnom zakonodavstvu zaključno s 25. svibnjem 2018. kada se GDPR počeo primjenjivati. Ključna pretpostavka razvoja suvremene digitalne ekonomije temelji se na ubrzanom razvoju informacijskih i komunikacijskih tehnologija, istodobno stvarajući nove izazove i ugroze privatnosti i zaštite osobnih podataka. Obrada podataka, osobito obrada osobnih podataka, novi IT alati i digitalno tržište, razvilo je potrebu za povećanjem zaštite privatnosti novih digitalnih proizvoda i usluga. Rješenje je navedeno u novoj reformi EU okvira zaštite osobnih podataka koji unosi velike promjene u načine upravljanja osobnim podacima i izravno se primjenjuje na sve organizacije koje raspolažu osobnim podacima građana Europske unije. Također, GDPR sa sobom donosi bitne promjene u pravilima koja definiraju osobne podatke te uvodi nove pojmove kao i usklađenost, planiranje, implementaciju, održavanje usklađenosti te procjenu učinka. Ustanove i tvrtke dužne su bile usklađivanje završiti do 25. svibnja 2018. kada se GDPR počinje primjenjivati u cijeloj Europskoj uniji. Nova će pravila uspostaviti europski zakon o zaštiti podataka, uvodeći novu definiciju osobnih podataka i zamjenjujući trenutne nedosljedne nacionalne zakone u svrhu povećanja razine zašite podataka, kao i povećanja pravne sigurnosti u rastućoj digitalnoj ekonomiji. Opća uredba o zaštiti osobnih podataka postaje sastavni dio poslovanja, iako su mnoga mala poduzeća imala poteškoća s njezinom provedbom zbog nedovoljnog broja informacija pružanih javnosti prije stupanja same uredbe na snagu 25. svibnja 2018. godine. GDPR je obavezan za sve organizacije, profitne i neprofitne. Faze primjene počinju od prepoznavanja potrebe za implementacijom, vršenja GAP analize, procjene rizika, kreiranja potrebne popratne dokumentacije (izrada formulara) i testiranja te provedbe.
Sažetak (engleski) More than seven years after the initial initiative, a new European framework for the protection of personal data was adopted in April 2016. The EU General Data Protection Regulation 2016/679 or GDPR (General Data Protection Regulation) has superseded the EU directive and is directly applicable in all EU Member States. However, the possibility of adjusting certain parts has been left in national legislation as of 25 May 2018 when the GDPR began to apply! The key premise for the development of the modern digital economy is based on the accelerated development of information and communication technologies, while creating new challenges and threats to privacy and the protection of personal data. Data processing, especially personal data processing, new IT tools and the digital marketplace, has developed the need to increase the privacy protection of new digital products and services. The solution is set out in the new EU reform of the personal data protection framework, which makes major changes to the way personal data is managed and directly applies to all organizations that hold the personal data of EU citizens. Also, GDPR brings with it significant changes to the rules that define personal information, and introduces new concepts as well as compliance, planning, implementation, compliance and performance appraisal. begins to apply throughout the European Union. The new rules will establish European data protection law, introducing a new definition of personal data and replacing current inconsistent national laws for the purpose of increasing data protection and enhancing legal certainty in the burgeoning digital economy. many small businesses have had difficulty implementing it due to insufficient information provided to the public prior to the entry into force of the regulation on 25 May 2018. GDPR is mandatory for all organizations, for-profit and non-profit. The implementation phases start from identifying the need for implementation, performing GAP analysis, assessing risk, creating the necessary supporting documentation (form creation), and testing and implementation.
Ključne riječi
KLJUČNE RIJEČI: GDPR
osobni podaci
kazne
pseudonimizacija
pravo na zaborav
obrada podataka
službenik za zaštitu podataka
usklađenost
učinak
zaštita podataka
digitalni marketing
internet
Ključne riječi (engleski)
KEY WORDS: GDPR
personal data
penalties
pseudonymisation
right to be forgotten
data processing
data protection officer
compliance
impact
data protection
digital marketing
Internet
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:281:646967
Studijski program Naziv: Poslovno upravljanje-MBA; smjerovi: Menadžment financija, Porezi i poslovno pravo, Menadžment ljudskih potencijala i znanja, Kreativnost, inovativnost i analitički menadžment, Kreativnost, inovativnost i analitički menadžment, Bihevioralna ekonomija, Analitički menadžment Smjer: Porezi i poslovno pravo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: magistar poslovnog upravljanja (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-12-15 11:10:35