Naslov PLANIRANJE RAZVOJA NOVOG PROIZVODA NA PRIMJERU ENERGO DOM STAMBENOG KREDITA
Autor Milijana Sučević
Mentor Zlatko Hodak (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj EFFECTUS veleučilište Zagreb
Datum i država obrane 2023-11-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Za opstanak u neizvjesnoj i nemilosrdnoj tržišnoj utakmici svako se poduzeće susreće s problemom raspodjele resursa s kojim raspolaže i kako ih što kvalitetnije iskoristiti da bi se moglo natjecati sa svojom konkurencijom, kao i da bi moglo unaprijediti svoje proizvode i pronaći tržište za njih, jer je to presudan element iz kojeg poduzeće ostvaruje profit i na taj način osigurava egzistenciju. Kada se koristi pojam „razvoj novih proizvoda“, njime se u poslovanju poduzeća opisuju procesi kojim poduzeće lansira novi proizvod ili uslugu na tržište. Razvoj novog proizvoda je veoma složen i rizičan proces, stoga postoji velik broj razloga zbog kojih novi proizvod ili usluga na tržištu doživi neuspjeh. Nezadovoljene potrebe potrošača, kao i inovativne aktivnosti koje poduzimaju konkurenti na tržištu često predstavljaju poticaj poduzećima da na tržište plasiraju modificirane ili potpuno nove proizvode. Poduzeća u cilju proširenja obujma poslovanja i povećanja razine prihoda i profita razvijaju nove proizvode, koji bi trebali zadovoljiti potrebe kupaca. Kada je poduzeće provelo istraživanje tržišta te utvrdilo potrebe koje na tom tržištu postoje, spremno je početi s razvojem novog proizvoda. Razvoj novog proizvoda predstavlja imperativ razvoja poslovanja i opstanka poduzeća na dinamičnom i nemilosrdnom tržištu. Ako se poduzeće oslanja na svoj postojeći asortiman proizvoda, prihvaća veliki rizik da izgubi poziciju na tržištu. Veoma je izazovna zadaća osmisliti novi proizvod koji je kupac voljan kupiti. Suvremene kupce nije lako zadovoljiti, jer ih privlači cjelokupan set koristi koje mogu imati od određenog proizvoda i nerijetko su spremni platiti i više za dodatne koristi koje pružaju novi ili inovirani proizvodi. Upravo u tom segmentu leži značajan potencijal za stjecanje konkurentnosti novih proizvoda i usluga na tržištu. Važno je istaknuti da razvoj novih proizvoda i usluga iziskuje veliki angažman i troškove za poduzeće, a veoma je značajan i rizik da novi proizvod neće uspjeti na tržištu, dakle da ga kupci neće prepoznati i prihvatiti. Stoga je za poduzeće veoma značajno strateški se odrediti prema razvoju novih proizvoda te poduzeti sve potrebne aktivnosti kako bi se ti rizici smanjili i kako bi novi proizvod na tržištu doživio uspjeh, a što će, naravno, za poduzeće rezultirati značajnim prihodima i profitom.
Sažetak (engleski) In order to survive in the uncertain and merciless market competition, every company faces the problem of allocating the resources at its disposal and how to use them as efficiently as possible in order to be able to compete with the competition, as well as to be able to improve its products and find a market for them, because it is a crucial element from which the company makes a profit and thus ensures its existence. When the term "new product development" is used, it means that in the company's operations, this term is used to describe the process by which the company launches a new product or service on the market. The development of a new product is a very complex and risky process, therefore there are many reasons why a new product or service fails on the market. Unsatisfied consumer needs, as well as innovative activities undertaken by competitors on the market, often represent an incentive for companies to place modified or completely new products on the market. In order to expand the volume of business and increase the level of income and profit, companies develop new products, which should fulfill the needs of customers. When the company has conducted market research and determined the needs that exist in that market, it is ready to start developing a new product. The development of a new product is an imperative for business development and company survival in a dynamic and ruthless market. If a company relies on its existing product range, it accepts a high risk of losing its market position. It is a very challenging task to design a new product that the customer is willing to buy. Modern customers are not easy to satisfy, because they are attracted by the whole set of benefits they can have from a certain product and are often ready to pay more for additional benefits provided by new or innovative products. It is precisely in this segment that there is significant potential for gaining the competitiveness of new products on the market. It is important to point out that the development of new products and services requires a lot of commitment and costs for the company, and the risk that the new product will not succeed on the market is very significant. Therefore, it is very important for the company to strategically determine the development of new products and to undertake all necessary activities in order to reduce these risks and for the new product to experience success on the market, which will result in significant income and profit for the company.
Ključne riječi
Ključne riječi: novi proizvod
konkurentnost
životni ciklus proizvoda
PBZ stambena štedionica
Ključne riječi (engleski)
Keywords: new product
competitiveness
product life cycle
PBZ stambena štedionica
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:281:954022
Studijski program Naziv: Poslovno upravljanje-MBA; smjerovi: Menadžment financija, Porezi i poslovno pravo, Menadžment ljudskih potencijala i znanja, Kreativnost, inovativnost i analitički menadžment, Kreativnost, inovativnost i analitički menadžment, Bihevioralna ekonomija, Analitički menadžment Smjer: Menadžment ljudskih potencijala i znanja Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: magistar poslovnog upravljanja (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-03-12 09:29:51